2023. szeptember 29-én pénteken rendeztük meg az Európai Diáksport Napját, mely egyben az Aktív Iskola mozgásösztönző program nyitó rendezvénye is volt.

 

A sportnap programját Bohuniczkyné Pethő Melinda és Zabó Attila testnevelő tanárok állították össze.

Tanulóink a következő mozgásprogramokhoz csatlakoztak:

A fényképek ide kattintva érhetők el...

TORNATEREM 4 helyszín

1. SZALAGFOGÓ megkülönböztetővel

Minden gyerek egy szalagot-megkülönböztetőt- tűz be a nadrágjába hátulra. A játék sípszótól sípszóig időre megy. Minden játékos célja az, hogy a társaitól minél több szalagot szerezzen meg. A megszerzett szalagot is a nadrágba kell tűzni és így folytatni a játékot. Amíg a szalagot tűzi be valaki, addig támadni nem lehet. A játék végén az nyer, akinek a legtöbb szalagot sikerül megszereznie. Egyszerre egy szalagot szerezhet egy játékos egy másiktól!

 

2. CÉLBADOBÁS

Minden osztály kap 3 labdát. 4 perc alatt mindenkinek legalább egyszer érvényes kosarat kell dobnia. Akinek sikerült bedobnia, az segíthet az elguruló labdákat begyűjteni.

Alsósok a teniszpálya oldalvonaltól dobnak, felsősök a belső sárgától-folyosó másik vonalától.

Amelyik osztálynak sikerül teljesíteni a feladatot, kap egy nevető smile-t.

Eszköz: 3 kosárlabda, 3 gumilabda(első-második-harmadikos osztálynak)

3. AKADÁLYPÁLYA

Szivacsgátak felett futás, svédszekrényen átmászás, padra helyezett tornaszőnyegek alatt átbújás, szlalomfutás, padon kúszás, bordásfalon mászás.

Amelyik osztály sikeresen végigmegy a pályán, nevető smile-t kap.

Eszköz: 4 szivacsgát, 3 részes svédszekrény, 3 tornaszőnyeg, 3 tornapad, 2 rúd, 5 bója

4. ÜSD ÁT A LABDÁT!

8-10 fős köröket kell alkotni, mindenki terpeszállásban helyezkedik el. Minden körben egy-egy gumilabdát kell a csapattagok lába között átgurítani. Az nyer, akinek a legkevesebbszer gurul át a labda a lába között.

Eszköz: 4 gumilabda

ISKOLAUDVAR 10 helyszín

5. CÉLBARÚGÁS

Találd el a zsámolyt vagy a kapufát! Egyszerre 1 ember rúghat. Minden osztálynak 3 labda áll rendelkezésére, azzal kell célba rúgnia. Aki eltalálja a zsámolyt, 1 pontot szerez. Aki megrúgja az oldalsó kapufát 2 pontot kap, a felső kapufa találatért pedig hármat. A szerzett pontokat fel kell jegyezni a menetlevélen. A játék időre megy. 4 perc áll rendelkezésre. Alsósok gumilabdával a hatos vonalról, felsősök focilabdával a hétméteresről rúgnak.

Eszköz: zsámoly, 3 focilabda, 3 gumilabda

6. SZLALOM LABDAVEZETÉS

A sportpálya felezővonala mentén tetszőleges labdával-gumi, kosár, kézi-labdát kell vezetni bóják között szlalomban. Alsósoknál legalább a fél osztálynak, felsősöknél mindenkinek végig kell tudni csinálni a feladatot. Amennyiben sikerült teljesíteni, jár a smile.
Eszköz: 6 állóbója, 2 kosárlabda

 

7. CÉLBAGURÍTÁS

Találd el a kapuba helyezett medicinlabdát egy teniszlabdával! A labdát csak guríthatod. 4 perc áll a rendelkezésre. Egyszerre egy ember guríthat. Minden osztály 5 labdát kap és a hatméteres vonaltól lehet próbálkozni.

A menetlevélbe a sikeres találatok számát fel kell jegyezni.

Eszköz:1 medicinlabda, 8 teniszlabda

8. HINTA-FOCI

A hintákkal szemben kell felállni négyes oszlopban. Az elsők beülnek a hintába és elkezdik hajtani, a másodikok a hintázó lábára dobják a gumilabdát, amit vissza kell rúgni. Amennyiben sikerült, a hintázó kiszáll és a továbbiakban labdaszedő lesz, a dobó pedig beül a hintába. 4 perc alatt mindenkinek legalább egyszer el kell rúgnia hintázás közben a labdát. Ha sikerült, jár a smile!

Eszköz: 4 gumilabda

9. IRÁNY A MAGASBA!

A mászóka két oldaláról indulva kell felmászni és megérinteni a tetejét. 4 perc alatt annyi pontot lehetszerezni, ahányszor megérintik a mászóka tetejét. Kiindulóhelyzet: guggolótámasz. Tapsra lehet kezdeni a feladatot guggolótámaszból. A következő játékos akkor indulhat, ha az előtte lévő lejött a mászókáról és megérinti a guggoló fejét.

10. CSÚSSZ!

Hányszor tudtok lecsúszni 4 perc alatt a 2 csúszdán? Ahány csúszás, annyi pont. A játék 2 oldaláról mászhattok fel.

11. TARTSD A LEVEGŐBEN

4 percig tartsd a levegőben a labdát. Lehet ütni és dobni is, a lényeg, hogy ne essen le. Akinek ez sikerül, kap egy smile-t.

Eszköz: 1 gumilabda

12. AMŐBA

2-2 csapat küzd egymás ellen. Egyszerre egy játékos indul a csapatból, ha letette a kezében lévő bóját a 3×3-as pályára, indulhat az ellenfél a másik oldalról. Ő egy másik színű bóját helyez el a pályán. Az a csapat nyer, akinek sikerül három bóját egymás mellé vagy átlóban letenni.

Eszköz: 18 db koordinációs létra, 4×5 bója (4 szín)

13. FOCI

2 csapatban villámfoci 4 percben.

Eszköz: 1 focilabda

 

14. LÓG AZ OSZTÁLY

4  perc áll rendelkezésre, hogy minden gyermek felmásszon a mászókára. Amennyiben ez sikerül, jár egy smile.

15. 650 méteres futás felső tagozaton osztályonként, összesen 7 osztály ( 7*650 méter=4500 méter)

Németh László igazgató